Audi Q2 Forum banner
21 - 40 of 61 Posts
Het is veilig zolang u zich bewust bent van het probleem! Het ergste dat kan gebeuren, is dat de motor af en toe kan afslaan bij het wegrijden van een kruispunt of rotonde. Ik zou voorstellen dit met uw dealer te bespreken en te controleren of de software-update in de fabriek is toegepast - het zou me verbazen als dit niet het geval was.

Sandyghirl said:
Hoi, ik wacht momenteel op mijn q2 s line 1.5 automatic die over 2 weken geleverd wordt. Ik heb jullie berichten gelezen en wist eerlijk gezegd niets van het motorprobleem. Is dit veilig? Bedankt
En als de upgrade NIET in de fabriek is toegepast, dring er dan op aan dat dit tijdens de pre-leveringsperiode gebeurt. Ik zou niet wegrijden in een voertuig waarvan u en zij weten dat het een defecte software heeft.

Een Skoda Karoq-eigenaar lijkt een verbetering te zien met de nieuwste software-update.
Scrol naar beneden naar de recente post van "JakeB1941"
https://www.briskoda.net/forums/topic/465281-karoq-software-update-progress-report/page/10/?tab=comments#comment-5303815

Ik heb dit onderwerp met interesse gevolgd sinds ik een 1.5 TFSI bezit die begin juni 2019 nieuw was. Ik heb in het begin gepost dat ik geen problemen had, maar na verloop van tijd heb ik een paar problemen gehad. Geen kangarooing, maar heel af en toe een lichte aarzeling bij het wegrijden. Mijn grootste zorg was het gebrek aan vermogen in de 2e versnelling. Ik merkte dat wanneer ik een rotonde of kruising naderde en afremde en dan mijn weg vrij zag om te gaan, de motorreaktie slecht was, zo erg zelfs dat ik steevast naar de 1e versnelling ging om een soepele start te garanderen. Na het lezen van het advies hier dacht ik: wat maakt het uit en boekte de auto bij mijn dealer. Ze waren zich volledig bewust van enkele problemen met de Q2. Ze hadden de auto 2 uur en gaven me daarna een officiële garantie-uitspraak dat ze een software-update hadden uitgevoerd. Het is te vroeg om te zeggen of de af en toe voorkomende aarzeling is verholpen, maar er is nu een positieve reactie bij het wegrijden in de 2e versnelling. Hij presteert nu zoals het hoort. Ik heb deze manoeuvre opzettelijk meerdere keren geprobeerd en het verschil van voor en na de update is zeer aangenaam.

Afgezien van een proefrit van 30 minuten voordat ik mijn Q2 kocht, had ik nog nooit in een Audi gereden. Ik was onder de indruk van alles aan de auto, met name de prestaties. De proefrit was in een 1.4. Bijna 300 mijl na mijn eerdere bericht na de software-update ben ik zeer tevreden. De auto is scherper en reageert sneller, wat overeenkomt met wat ik in de 1.4 heb ervaren. Ik heb ook gemerkt dat bij het achteruitrijden uit mijn oprit, die vrij steil is, veel minder gas nodig is om de weg op te komen en ik heb geen verschil in mpg gemerkt na de update, dus alles bij elkaar zeer tevreden.

Bugsy000 said:
Afgezien van een proefrit van 30 minuten voordat ik mijn Q2 kocht, had ik nog nooit in een Audi gereden. Ik was onder de indruk van alles aan de auto, met name de prestaties. De proefrit was in een 1.4. Bijna 300 mijl na mijn eerdere bericht na de software-update ben ik zeer tevreden. De auto is scherper en responsiever, gelijk aan wat ik ervoer in de 1.4. Ik heb ook gemerkt dat bij het achteruitrijden uit mijn oprit, die vrij steil is, veel minder gas nodig is om de weg op te komen en ik heb geen verschil in mpg opgemerkt na de update, dus alles bij elkaar zeer tevreden.
Dat is geweldig om te horen! Het lijkt erop dat Audi (en de anderen in VAG) het eindelijk goed hebben gedaan.

Het enige wat ik weet is dat de update de problemen met de respons heeft geëlimineerd. Er zijn veel theorieën en beweringen met betrekking tot de ECU en de rijstijl. Bekijk het zelf en kijk wat je ervan vindt. Wat de technische ins en outs betreft, ben ik helaas niet gekwalificeerd om commentaar te geven. Wat ik wel weet, is dat het werkte, wat ze ook deden.

Ruim een week met de bijgewerkte software en de auto is aanzienlijk verbeterd of genezen van de koude aarzeling en de slechte respons in de tweede versnelling bij lage snelheid. Het verbruik is onveranderd. Het is nu prima, maar niet te vergelijken met de vorige 1.4. Het Skoda-forum meldt dat verschillende gebruikers daar de symptomen een paar weken na hun reparatie hebben zien terugkeren, dus ik vier het nog niet.

Bijna een maand na de software-update en meer dan 900 mijl. We hebben een paar hele koude ochtenden gehad en ik ben erg blij te kunnen melden dat ik geen van de vorige problemen heb ervaren. De auto is nu zo zoet als een snoepje, vooral bij het optrekken in de tweede versnelling. De mpg is geen spat veranderd.

Hallo allemaal, heb mijn auto vorige maand opgehaald, gloednieuw, handgeschakeld, hij heeft alle hier beschreven problemen en gaat donderdag naar binnen voor evaluatie.
Ik noemde de threads hier en de andere vag-groepen, maar kreeg te horen dat ze niet op de hoogte zijn van problemen. Ik vind de auto erg leuk, maar tenzij het snel wordt opgelost, wil ik hem niet terug.

De servicemanager van mijn dealer was er ook niet van op de hoogte totdat ik het probleem met mijn Q2 beschreef. Hij moest wat graven voordat hij een verwijzing naar de software-update kon vinden, vermoedelijk ergens in het Audi-systeem. De VAG-groep lijkt het probleem zo veel mogelijk te bagatelliseren - toegeven dat er een softwarefout bestaat, zou hen aansprakelijk stellen voor allerlei claims van eigenaren, vandaar verwijzingen naar "licht schokken" en andere nogal onschuldige zinsneden. Ik vermoed dat de meeste eigenaren gewoon te horen krijgen dat er een "software-update" is uitgevoerd als onderdeel van hun reguliere onderhoudsschema.

testcard said:
De servicemanager bij mijn dealer was er ook niet van op de hoogte.
Wees gerust, ALLE service-, verkoop- en technici zullen goed op de hoogte zijn van de problemen rondom de 1.5 - zelfs zonder specifiek te worden geĂŻnformeerd over wat ze moeten zeggen, zijn ze allemaal geprogrammeerd om dit soort reactie te geven op elk soort probleem dat aan hen wordt beschreven.

De technici (als je toegang kunt krijgen) zijn het minst deskundig en geneigd om een beetje te veel te onthullen als ze worden gepusht.

Nu er een oplossing lijkt te zijn, zouden dealers blij moeten zijn om de diagnose te bevestigen en de update toe te passen, aangezien ze volledig zullen worden gecompenseerd door Audi UK.

Het is grappig, ik was aan het proefrijden in een Q3 1.5 TFSI (bouwjaar 2019). Ik was het kangoeroeprobleem met deze 1.5 motoren helemaal vergeten toen ik erin reed om de vering en het rijcomfort te testen, omdat ik een Q3 met TDI wil kopen. Hoe dan ook, deze motor sprong als een kangoeroe en ik herinnerde me meteen het probleem dat er met deze motoren is. Dit was een DSG (S-Tronic) model en in de tweede en derde versnelling gaf het me een goede pow-wow-wow-wow rit, ongeacht of de motor koud of warm was, het deed het altijd. Maar voor mij, hoewel ik het elke keer merkte als het gebeurde, was het niet bijzonder irritant of oncomfortabel - zodra ik iets meer gas gaf en versnelde, ging het weg. Over het algemeen, hoewel ik zelf geĂŻnteresseerd ben in TDI, moet ik zeggen dat de 1.5 benzine erg levendig en krachtig is!

Discussion starter · #40 ·
Ik moet wel geluk hebben, de temperatuur was gisteravond -2 graden en mijn auto had geen kangoeroe-problemen, hij presteerde net zo goed als in de zomer.

21 - 40 of 61 Posts